Dag 8

Dagen började med ett danspass som leddes av Pia men också av vår guide och vän Miche. Det var kul och väldigt svettigt. Emmie och Antje som egentligen går film och foto var också med och dansade vilket var superroligt! Efter danspasset Gick vi hem och duschade för att därefter äta lunch på stan. Efter lunchen gick vi alla samlade till en affär för att köpa hår för vi skulle fixa flätor. Förutom Pia så har hela 7 av 10 elever, inklusive mig, har eller håller på att få sitt hår flätat. Det är bara jag av alla som valt att göra rastaflätor/boxbraids vilket är inbakade småflätor och ni kan aldrig ana hur ont det gjorde! Jag, som alltid har varit håröm, fick bita ihop så mycket under de cirka 3 timmarna att jag nästan exploderade. Jag svettades floder där i frisörstolen och jag kan inte ens förklara lättnaden jag kände när det var över. 
 
Nog sagt om det, jag tror jag har klagat tillräckligt mycket nu. Dagen har varit rolig och ganska lugn vilket jag tror behövdes eftersom vi imorgon ska visa vår föreställning i Juja.

 



Tack och hej /Alicia